fredag 19 november 2010


Under höstlovet fick jag och min syster en ide´ , vi åker till far och mor steker våfflor ute!
jag svängde i hop en smet från villys. (helt värdelös).Farsan fixade lite stenar och ved Syster handlade grädde och extra smet ifa.... det skulle behövas mer...som skulle visa sig att det gjorde.
Lilla S hittade lite rostfria bunkar i hundgården som hon tog fram vid elden.Sen stod hon för underhållning av det lite mer hög ljudda slaget.N min son roade sig med att retas med lilla S, genom att hålla upp de rostfria kärlen i luften varvid lilla S tjöt - jag vill ju haaaa deeennn!
Kallt blåste det oxå som tusan...smeten var inge bra , elden var för klen...äh
vi går in och pluggar i el våffeljärnet!
Då blev det våffel kalas alla blev mätta och belåtna ,tom våran gamla K fick överblivna våfflor som hon med fötjusning tog emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar