fredag 1 januari 2010



Gott Nytt År önskar jag till alla mina blogg läsare.

Vi var i Åträsk och firade in det nya året.

Denna gång var det tjejernas år att laga middag.

Menyn i år bestod av För rätt: toast med havs röra

Varmrätt : Dragon och citron marinerad älg .Rödvins sås,hasselbacks potatis och varm hericovert (fel stav) blandade tomater fetaost ,oliver toppat med roccola.

Dessert : hemlagad choklad mousse toppat med hallon.

Maten var helt fantastisk skulle ha passat in på nobel festen . Min fantastiskt duktiga svägerska

hade till lagat köttet och såsen. Köttet var otroligt mört och gott ,en smak sensation helt enkelt!

Till dukningen användes hennes farmors fin servis som var en fröjd för ögat.För att inte tala om

de gamla fin glasen . Trevligt sällskap och gulliga barn var pricken över iiii´t.

Själv kom jag sent till matlagningen allt var nästan klart. Jag ber om ursäkt för detta !

Familje angelägenheter är ursäkten. Men det var nog bra för jag hade inte kunnat göra något som smakat så fantastiskt gott! Skalat potatisen möjligtvis ;)

Tack tjejer för Middagen! Tack killar för diskningen. trots att maken slog sönder 2 glas....:))

2 kommentarer:

  1. Tack för trevligt sällskap!!!

    SvaraRadera
  2. Och för all dricka och snacks! Utan det hade det inte blivit någon fest!

    SvaraRadera