lördag 10 oktober 2009

Har sett ett tv program som heter inlåst. Mina egna reflektioner är att dessa ungdomar har svårt att göra bra val är ju uppenbart. Men vilka blir konsekvenserna när programserien är slut.
Dom uppmanas att bryta kontakten med alla sina gamla kompisar, vilket i sig är helt korekt enligt min uppfattning.Men dessa ungdomar är nu kända genom tv , alla "vet" .Dom själva verkar ju inte alltid kunna förstå konsekvenserna av sina beslut.Vilka möter dom när dom kommer hem till sin vardag.Natuligtvis kan det bli bra på många sätt, men även svårt med vardagliga möten .Människor kan vara otroligt dömmande .Har ungdomarna själv förstått konsekvensen.Har dom själva gjort valet att expoeras i tv ...hmmm tror inte detta är den ultimata behandlingen av unga på glid.Men det ger bra tittar siffror.

1 kommentar:

  1. Jag håller med, jag har inte sett programmet för jag tänkte inte bidra till tittarsiffrorna. Men jeg undrar också hur det påverkar ungdomar på glid att bli tv-kändisar.

    SvaraRadera