fredag 12 februari 2010


Har just varit på en uppfriskande promenad, träffade en konstnär.Hunden skrämde vettet ur konsnären.Jag skäms, hade inget koppel. Hunden gick fot ,men när jag sa hej, då jävlar for doggen som en projektil skällandes , stanna blev attack i hund skrällets hjärna. Konstnären hade en gammal stor svart päls. med armarna rakt ut som en fågelskrämma. Doggen blev nog lika rädd som hon.Men tur hunden är en feg skit törs inte gå nära bara skrämmas med sitt skall. Men storryn fick ett bra slut .Men det är lite svårt att förklara att det är en jätte snäll hund...keeee. men jag tror jag fick fram det på ett "bra sätt." Jaaaaa, jag ska använda koppel och vara en ansvars full hund ägare och hela inidenten är mitt fel.......Men kopplet är i bilen som är i Byske ;))

Hunden tog mitt Hej som en frigörelse från "Fot" . stanna blev nog en uppmaning till hennes rädsla ????

Hur ska jag få henne att fatta att fot är fot. Hästar andra hundar går bra men inte , fågelsr..jag menar konstnären.Tror jag får träna med pälsklädda främlingar . men man träffar så sällan folk som klär sig så. tips emot tages för hund uppfostran!

3 kommentarer:

  1. Vad är det för konstnär...han lät lite farlig;)) Vad fin vovven är...om än lite ouppfostrad....=)
    Trevlig helg från Anette

    SvaraRadera
  2. Jag kan vara figurant! Får leta fram enstor päls och så tar vi ett träningspass!

    SvaraRadera