tisdag 16 februari 2010


Många år är det . Har denna vecka varit på arbetsförmedlingen för 1 a gången. Ska börja ett projekt för långtids sjukskrivna resa heter det.

Får möjlighet att prova på lite olika arbeten, vad vet jag inte ännu .Ska på studiebesök inom 2 veckor. Tar en dag i taget vågar inte hoppas för mycket.Nytt vitt blad i boken.Har varit borta länge från arbeslivet så det är spännande och pirrigt och oroligt.Lite rollercost i magen.Har ju "bara" vårdat gamlingar. Det var jag bra på , men miljön var inte bra för mig det är ett hårt och tungt jobb. Men väldigt roligt också. Men tyvärr så går det inte för mig .En viss sorg är det att sluta. Men det är ändå bra att jag prövat ,insett att nu är det bättre för mig att lämna och gå vidare. Lätt kan jag inte påstå att det varit men det är ju en process. som sagt nytt vitt blad .Vad som väntar vet jag inte bara att det blir annorlunda. När frågorna som inte går att svara på snurrar i skallen då kan det bli tufft.

Hur mycket (tid) kommer jag att klara av?

Vilket jobb passar mig?

Vad finns det för jobb?

Vilka jobb kan jag få?

Sen kan jag ändra form på frågorna mer negativt....

kommer jag att klara av?

passar nåt mig?

Kan jag få nått jobb?

Då är det till att ta fast sig för det snurrar frågor som INGEN vet svaret på.

inte ens ett kontroll freak som jag!

Ha det gott och tack alla vänner som stöttar . Kram

1 kommentar:

  1. Det kan ju faktiskt bli början på nåt rktigtbra också. Jag håller tummarna för det! Du är en sån pärla att du skulle bli en tillgång på vilken arbetsplats som helst, det gäjjer bara att du själv trivs förstås. Lycka till!

    SvaraRadera