onsdag 24 februari 2010

Nu börjas det snart arbetsträning. Jag tillhör gruppen låååångtids sjukskrivna ,så därav ett bra erbjudande och en fin möjlighet .Det är bra för det kan jag behöva.Erbjudandet bestod av flera altenativ cafe verksamhet, matutkörning .Städning, hunddagis, samt snickeri. Gissa vad jag valde japp, hund dagis. Arbets förmedlingen har köpt in 8 platser . För oss långisar.Men det är ett brokigt gäng som består av alla sorts människor som jobbar där, förståndshandikappade,"kroppsligt" fysiskt sjuka och
ungdomar i samhällstjänst.vi långisar och "vanligt" folk ;))
Alla möjliga åkommor spännande, då gäller det för mig att inte bli vård personal ! .Jag har den ådran i mitt blod. Hjälpa andra är en naturlig del av min personalitet..Nu ska jag hjälpa mig själv, det blir en utmaning...och ta hjälp av andra?. Eller tänka på mig själv och vad som är bäst för mig.
Tjo o hej leverpasej ha det gött

1 kommentar:

  1. Jag har sommarjobbat på hundagiset för länge sen. Det var trevligt. Och man fick myckt motion!

    SvaraRadera